Het hoofdframe en de achterbrug zijn gemaakt van hoogwaardige, ruwe carbonvezels en custom hars die in Giants eigen carbonfabriek op maat is geproduceerd. De handgemaakte monocoque-constructie maakt het geheel extreem licht, stijf en compliant (39 procent extra stijfheid aan de achterkant ten opzichte van de vorige generatie).
Dit geheel nieuwe carbon frame is sterk, licht en snel en daarmee ideaal voor professionele endurorijders. Een nieuwe veringsetup is ontwikkeld, getest en in wedstrijdverband gebruikt op het hoogste niveau. Dankzij de uitgebreide instelmogelijkheden kun je technische trails bedwingen zoals jij dat wilt.
BELANGRIJKSTE KENMERKEN
Wedstrijdspecifieke vering
Het nieuwe Maestro achterveringssysteem met een langere veerweg (160 millimeter) is zorgvuldig ontwikkeld en daarna getest onder extreme omstandigheden tijdens Enduro World Series races. De trunnion mount schokdemper heeft een langere slag (62,5 millimeter vergeleken met 60 millimeter bij de vorige generatie). En de Advanced Forged Composite bovenste rocker arm voegt stijfheid toe en verlaagt het totaalgewicht.
Instelbare enduro-geometrie
De nieuwe flip-chip technologie laat je wisselen tussen drie settings, afhankelijk van het terrein. Je kunt kiezen voor een balhoofdhoek van 63,5, 63,9 of 64,2 graden en een bijbehorende zitbuishoek van 78,3, 78,7 of 79 graden, wat resulteert in een trapasverlaging van 35, 30 of 25 millimeter (maat medium). Zo stem je de rijeigenschappen af op de terreinomstandigheden, rijstijl en achterwielgrootte.
Achterwielopties
Rijders kunnen kiezen uit een achterwiel van 29 of 27,5 inch in combinatie met een voorwiel van 29 inch. De grotere optie van 29 inch verbetert de stabiliteit en het rolvermogen, terwijl het achterwiel van 27,5 inch een wendbaarder, sneller gevoel geeft. Dankzij deze keuzemogelijkheid kun je eenvoudig het rijgedrag en gevoel van de fiets aanpassen.
ADVANCED COMPOSITE
MAESTRO VERING
Vier strategisch geplaatste draaipunten en twee verbindingen werken samen om een enkel zwevend draaipunt te creëren voor het meest actieve, efficiënte en onafhankelijke veersysteem op de trail.
ADVANCED FORGED COMPOSITE
Er wordt een geavanceerd hogedrukgietproces gebruikt voor de productie van de bovenste carbon rocker arm. Die is daardoor lichter, stijver en sterker dan wanneer die van aluminium zou zijn.
AANPASBARE ENDURO-GEOMETRIE
De geometrie van het frame is instelbaar met drie instellingen die passen bij de rijstijl en het terrein. Je kunt kiezen voor een balhoofdhoek van 63,5, 63,9 of 64,2 graden en een bijbehorende zitbuishoek van 78,3, 78,7 of 79 graden, wat resulteert in een trapasdaling van 35, 30 of 25 millimeter (maat medium).
VERVANGING VAN HET ACHTERWIEL
Rijders kunnen kiezen uit een 29- of 27,5-inch achterwiel in combinatie met een 29-inch voorwiel. Het standaard 29-inch achterwiel optimaliseert de stabiliteit en het rolvermogen, terwijl een 27,5-inch variant een wendbaarder, sneller gevoel geeft. Het is een snelle en eenvoudige verandering waarmee je het rijgedrag en gevoel van de fiets aanpast.
BOOST TECHNOLOGIE
Bredere naafafstand (110 millimeter voor / 148 millimeter achter) resulteert in stijvere wielen voor meer controle, meer bandenspeling en een verbeterde kettinglijn voor optimale aandrijvingsprestaties.
TRUNNION MOUNT
De nieuwe schokdemperbevestiging zorgt voor een lagere hefboomwerking zodat je efficiënter kunt trappen en remmen, plus een lager zwaartepunt en kortere liggende achtervorken voor beter(e) handling, klimgedrag en wendbaarheid.
INTERNE OPSLAG
De geheel nieuwe geïntegreerde opbergruimte in de onderbuis biedt handige opslag voor essentiële spullen voor onderweg.
POWERCORE
Een oversized bottom bracket heeft een volledig geïntegreerd, 92 millimeter breed ontwerp. Asymmetrische liggende achtervorken zorgen voor extra stijfheid aan de aandrijvingszijde en stabiliteit aan de niet-aandrijvingszijde.
OVERDRIVE
Giants bewezen oversized vorkstuurbuis technologie. De oversized balhoofdlagers (1 1/2" onder en 1 1/8" boven) en de taps toelopende stuurbuis zijn ontworpen voor nauwkeurige stuurprestaties aan de voorkant en zorgen samen voor optimale stuurstijfheid.
GIANT TUBELESS SYSTEEM
Het geïntegreerde Tubeless WheelSystem en de banden zijn gebruiksvriendelijk en betrouwbaar en leveren verbeterde efficiëntie, comfort en controle.